Khamis, 1 Januari 2015

Selamat Tahun Baru 2015



Assalamualaikum dan Selamat Tahun Baharu 2015 kepada anda semua...

Pejam celik pejam celik sekarang kita sudah masuk ke dalam tahun yang baharu. Saya yakin anda semua telah menetapkan  azam yang baru untuk dicapai pada tahun ini. Tidak kira azam apa pun yang kita tetapkan yang penting sekali kita mesti berniat untuk mendapatkan keredhaan Allah.

Sudah lama saya tidak membuat coretan di dalam blog ini kerana kesuntukan masa, tetapi saya berazam untuk terus menulis pada tahun ini. Saya ingin berkongsi dengan anda semua apa yang saya rasa, ilmu yang saya ada dan serba sedikit pengalaman hidup saya khususnya kehidupan saya sebagai guru di perantauan.

Saya melahirkan rasa simpati dan sedih kepada rakan-rakan saya yang menjadi mangsa banjir terutama di Kelantan dan Terengganu. Tidak mungkin saya dapat rasakan kesusahan yang dialami oleh kalian semua. Saya berharap kalian semua bersabar dalam menghadapi ujian Allah ini. Sesungguhnya ujian yang berat ini dapat meningkatkan darjat kalian semua di sisi Allah dan menjadi penghapus dosa. Saya berdoa kepada Allah untuk kalian semua supaya keadaan kembali pulih seperti sedia kala dan membina semangat yang baru untuk menghadapi hari - hari yang akan datang.

Insha ALLAH, pada minggu hadapan, saya akan kembali semula ke Sabah setelah bercuti di kampung halaman. Saya juga ingin mengucapkan selamat kembali bertugas kepada rakan-rakan guru di mana sahaja kalian bertugas. Mari kita teruskan usaha kita untuk mendidik anak bangsa yang tercinta walaupun nanti pelbagai cabaran yang kita akan hadapi. Apa yang paling penting kita sentiasa berniat untuk menjalankan tugas kita sebagai ibadah kepada Allah swt Insha Allah, Allah akan memberi rahmat kepada kita dunia dan akhirat. Tidak lupa juga kepada rakan-rakan guru khususnya di sekolah saya yang dapat berpindah, tahniah saya ucapkan. Sesungguhnya kenangan kita bertugas bersama saya tidak akan lupakan dan terima kasih kerana banyak memberi pertolongan kepada saya selama kita bertugas bersama.

Akhir kata, jumpa lagi dalam coretan yang akan datang.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan